kentrikiodos-logo
>>Περιγραφή Έργου

Περιγραφή Έργου

Η Κεντρική Οδός έχει αναλάβει τη μελέτη, το σχεδιασμό, την κατασκευή, τη λειτουργία, την εκμετάλλευση και τη συντήρηση του έργου Παραχώρησης «Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδος – Ε65».

Αυτό το έργο είναι στρατηγικής σημασίας για την ανάπτυξη της χώρας αφορά στη διαχείριση και συντήρηση του τμήματος του αυτοκινητοδρόμου Α.Θ.Ε., από τη Σκάρφεια μέχρι τις Ράχες Φθιώτιδας (συνολικό μήκος περίπου 57 χλμ.)  καθώς και στην κατασκευή του Αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδος (Ε65), ο οποίος ξεκινά από τον ομώνυμο ημικόμβο στον αυτοκινητόδρομο Α.Θ.Ε. στο ύψος του Α.Κ. Θερμοπυλών και φθάνει έως την Εγνατία Οδό σε σχετικό ανισόπεδο κόμβο 15 χλμ. δυτικά των Γρεβενών.  (συνολικό μήκος 182,1 χλμ.)

Το τμήμα του αυτοκινητοδρόμου από τη Σκάρφεια μέχρι τις Ράχες έχει δοθεί σε κυκλοφορία από το 2015 και έδωσε λύση στο μείζον ζήτημα οδικής ασφάλειας του Πετάλου του Μαλιακού. Πλέον, όλοι οι οδηγοί μπορούν να χρησιμοποιούν έναν σύγχρονο, υψηλών προδιαγραφών αυτοκινητόδρομο με 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση συν Λωρίδα Έκτακτης Κυκλοφορίας (ΛΕΑ), τρεις (3) σήραγγες διπλού κλάδου, πέντε (5) κοιλαδογέφυρες και υποδομή υψηλών προδιαγραφών.

Ο Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδος (Ε65) κατασκευάζεται εξ ολοκλήρου σε νέα χάραξη και επί της ουσίας συνδέει την Ανατολική με τη Δυτική Ελλάδα. Ο σχεδιασμός του βασίζεται σε σύγχρονα εθνικά και ευρωπαϊκά πρότυπα, με σεβασμό προς το φυσικό και ανθρωπογενές περιβάλλον, στοχεύοντας στην ασφάλεια και άνεση των οδηγών και στην εξασφάλιση της μέγιστης δυνατής εξοικονόμησης χρόνου και καυσίμων.

Σήμερα, έχει δοθεί σε κυκλοφορία  τμήμα 136 χλμ. του Ε65 από Η/Κ με τον αυτοκινητόδρομο  Α.Θ.Ε. (206,5 χλμ.) έως και Α/Κ Καλαμπάκας, μέσω του οποίου το ταξίδι Αθήνα – Καρδίτσα διαρκεί 2 ώρες και 35 λεπτά, ενώ το Αθήνα – Τρίκαλα, λιγότερο από 3 ώρες. Επιπλέον, σημαντικοί τουριστικοί προορισμοί όπως τα Μετέωρα και η Λίμνη Πλαστήρα είναι προσβάσιμοι, γρήγορα, εύκολα και με ασφάλεια.

Παράλληλα. σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται η κατασκευή του υπόλοιπου βόρειου τμήματος του αυτοκινητοδρόμου από Α/Κ Καλαμπάκας έως τον ανισόπεδο κόμβο με Εγνατία Οδό, 15 χλμ. περίπου δυτικά των Γρεβενών.

Περισσότερες πληροφορίες αναφορικά με την πρόοδο εργασίων, μπορείτε να βρείτε εδώ 

Με την ολοκλήρωση της κατασκευαστικής περιόδου ένας αυτοκινητόδρομος  διεθνών προδιαγραφών θα βρίσκεται στη διάθεση των Ελλήνων οδηγών. Τα οφέλη που θα προσφέρει είναι τα εξής:

Οφέλη

Πλήθος ενεργειών πραγματοποιούνται με στόχο τη μέγιστη δυνατή εξασφάλιση συνθηκών ασφαλούς μετακίνησης. Κατά μήκος και των δύο έργων έχουν τοποθετηθεί στηθαία ασφαλείας, ώστε να μειωθεί η πιθανότητα μετωπικών συγκρούσεων. Οι οδικοί άξονες παρακολουθούνται τόσο μέσω ειδικών συστημάτων υψηλής απόδοσης όσο και με διαρκείς περιπολίες που εξετάζουν καθημερινά την κατάσταση των αυτοκινητοδρόμων. Με προγραμματισμένες αλλά και έκτακτες εργασίες συντήρησης, διασφαλίζεται η υψηλή ποιότητα του συνόλου των υποδομών.

Με την ολοκλήρωση των έργων, μειώνεται σημαντικά ο μέσος χρόνος διαδρομής. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι η συνολική εξοικονόμηση για τους χρήστες του Αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδος – Ε65 εκτιμάται κατ’ ελάχιστο σε περισσότερο από 1 ώρα, σε σχέση με το χρόνο που κάνουν τη διαδρομή σήμερα.

 

Η διάρκεια των αποστάσεων μετά την ολοκλήρωση του Ε65
Λαμία – Εγνατία Οδός 01:45 (από 03:15 σήμερα)
Αθήνα – Γρεβενά 04:00
Αθήνα – Μέτσοβο  04:00
Αθήνα – Καστοριά 04:35
Αθήνα – Κοζάνη 04:30
Αθήνα – Καρπενήσι 03:00
Αθήνα – Τρίκαλα <03:00 
Αθήνα – Καρδίτσα 02:35’

 

Πέραν των Σταθμών Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών, την τοποθέτηση ειδικών SOS τηλεφώνων κατά μήκος των οδικών αξόνων και τη δημιουργία ασφαλών χώρων προσωρινής στάθμευσης, στη διάθεση των οδηγών θα υπάρχουν ομάδες άμεσης επέμβασης σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, τηλεφωνικό κέντρο εξυπηρέτησης πελατών και δυο υπερσύγχρονα Κέντρα Διαχείρισης Κυκλοφορίας.

Κατά τον σχεδιασμό του έργου έχει δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στην περιβαλλοντική διάσταση, έτσι ώστε ο αυτοκινητόδρομος να είναι συμβατός με την έννοια της βιώσιμης ανάπτυξης. Για την αποτελεσματική προστασία της πανίδας και χλωρίδας υιοθετήθηκαν μια σειρά τεχνικών έργων, με στόχο την προστασία της αρκούδας, του λύκου και άλλων μικρότερων θηλαστικών. Με σήραγγες και κοιλαδογέφυρες αφήνονται ελεύθεροι οι βασικοί διάδρομοι επικοινωνίας και αποφεύγονται όπου είναι δυνατόν οι διελεύσεις μέσα από τα δάση της περιοχής. Αξίζει να αναφέρουμε εδώ ότι εντός της εταιρίας έχει συσταθεί «Υπηρεσία Περιβάλλοντος» που θα παρακολουθεί την εφαρμογή των Περιβαλλοντικών Όρων, καθ’ όλη τη διάρκεια της σύμβασης Παραχώρησης. Η υπηρεσία αποτελείται από ειδικευμένους επιστήμονες και συντάσσει εξαμηνιαίες εκθέσεις περιβαλλοντικής διαχείρισης. Επιπλέον, η εταιρία εφαρμόζει και σχετικό Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Παρακολούθησης και Ελέγχου, το οποίο έχει εγκριθεί από τον Ανεξάρτητο Μηχανικό και έχει υποβληθεί στην Ειδική Υπηρεσία Περιβάλλοντος (ΕΥΠΕ). Τέλος, εφαρμόζονται προγράμματα παρακολούθησης θορύβου, ατμοσφαιρικής ρύπανσης, αλλά και ποιότητας υδάτων.

Με την ολοκλήρωσή του, ο αυτοκινητόδρομος Ε65, θα συμβάλλει καθοριστικά στην ανάπτυξη της ελληνικής περιφέρειας και ειδικά των περιοχών της Θεσσαλίας καθώς και της Δυτικής Μακεδονίας, ενόψει μάλιστα και του εγχειρήματος της απολιγνιτοποίησης και της μετάβασης της περιοχής αυτής σε μια βιώσιμη ανάπτυξη. Με αυτά τα 181,5 χλμ. σύγχρονου ασφαλούς αυτοκινητοδρόμου, θα συνδέεται το λιμάνι της Ηγουμενίτσας -που λειτουργεί ως πύλη της Ελλάδας προς την Κεντρική Ευρώπη- με το λιμάνι του Βόλου, ενώ θα μειωθεί κατά περίπου 2 ώρες το συνολικό ταξίδι από το λιμάνι του Πειραιά προς τα δυτικά Βαλκάνια. Η επιρροή στις μεταφορές θα είναι εξαιρετικά σημαντική. 

 

Επιπλέον, ιδιαίτερη αναφορά πρέπει να γίνει και στην αναπτυξιακή ώθηση που θα προσφέρει ο Ε65 σε πολλούς τουριστικούς προορισμούς της χώρα μας, που με την ολοκλήρωσή του θα είναι προσβάσιμοι, γρήγορα, εύκολα και με ασφάλεια. 

Τέλος, τόσο κατά τη διάρκεια κατασκευής όσο και, αργότερα, κατά τη διάρκεια παραχώρησης η απασχόληση θα ενισχυθεί σημαντικά, καθώς οι απαιτήσεις σε ανθρώπινο δυναμικό θα καλυφθούν από τους κατοίκους των κατά τόπων περιοχών. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι κατά τη διάρκεια εργασιών κατασκευής  του , που εκτιμάται ότι θα διαρκέσουν συνολικά 36 μήνες,  η απασχόληση θα ενισχυθεί με περισσότερες από 1.000 νέες θέσεις εργασίας, συνεισφέροντας  περίπου 0,5% στο ΑΕΠ της χώρας.