Κατασκευή

3.2 KATASKEVH

Η κατασκευή του Ε65, είναι ένα έργο με ιδιαίτερη στρατηγική σημασία για την ανάπτυξη της χώρας και της Περιφέρειας, αφού κατασκευάζεται εξ ολοκλήρου σε νέα χάραξη και επί της ουσίας συνδέει την Ανατολική με την Δυτική Ελλάδα. Με την ολοκλήρωσή του, συνδέει την κεντρική Ελλάδα με τα Διευρωπαϊκά Δίκτυα, τους λιμένες Ηγουμενίτσας και Βόλου και ολοκληρώνει το σύστημα μεταφορών σε περιφερειακό και τοπικό επίπεδο.

 

Στα σημαντικότερα τεχνικά χαρακτηριστικά του, συναντάμε:

  • 15 Κόμβους
  • 6 Σταθμούς Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών
  • 3 Σταθμούς Πυροσβεστικής Και Τροχαίας
  • 7 x 2 Σήραγγες (Συνολικό Μήκος 18,3 χλμ)
  • 146 Γέφυρες, Άνω και Κάτω Διαβάσεις
  • 88 Διαβάσεις Πανίδας

 

Σήμερα σε λειτουργία βρίσκεται το τμήμα του Ε65 από την Ξυνιάδα (32 χλμ.)  έως και τα Τρίκαλα (112χλμ.). Αυτά τα 80 χλμ., σύγχρονου, ασφαλούς αυτοκινητοδρόμου, σε συνδυασμό με το νέο συνδετήριο κλάδο μήκους 10 χλμ., με τον υφιστάμενο άξονα Λαμίας – Καρδίτσας, έρχονται να δώσουν μια νέα μορφή στα ταξίδια από Αθήνα προς Τρίκαλα, Καρδίτσα, Καλαμπάκα και προς όλους τους δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς της Δυτικής και Κεντρικής Θεσσαλίας. Βασική βελτίωση για όλους τους οδηγούς, είναι ότι πλέον παρακάμπτονται οι γνωστές για την επικινδυνότητά τους στροφές στο Δομοκό, ενώ η διάρκεια του ταξιδιού προς Τρίκαλα και Καρδίτσα, μειώνεται περισσότερο από 30 λεπτά.

Συνολικά, τα 80 αυτά χιλιόμετρα, σύγχρονου, ασφαλούς αυτοκινητοδρόμου, με  δυο λωρίδες κυκλοφορίας και Λ.Ε.Α. διαθέτουν:

  • 6 Ανισόπεδους Κόμβους (Α/Κ) και 2 Ημικόμβους
  • 2 δίδυμες σήραγγες συνολικού μήκους περίπου 1 χλμ.
  • 13 Γέφυρες με σημαντικότερη τη Γέφυρα του Πηνειού μήκους 595 μ.
  • 17 Άνω & 22 Κάτω Διαβάσεις
  • 8 χώρους προσωρινής στάθμευσης ( 4 ανά κατεύθυνση)
  • 140 οχετούς

 

Παράλληλα σε φάση κατασκευής βρίσκεται ήδη και το επονομαζόμενο νότιο τμήμα, δηλαδή το τμήμα του Ε65 από την ένωσή του  με τον Α.Θ.Ε. (0 χλμ. E65) έως και την Ξυνιάδα (32χλμ.). Οι κατασκευαστικές εργασίες προχωρούν με γοργούς ρυθμούς και σε απόλυτη συμφωνία με το χρονοδιάγραμμα που έχει κατατεθεί σε όλες τις αρμόδιες αρχές. Ειδικότερα, τον Οκτώβριο του 2019 η συνολική πρόοδος κατασκευής άγγιζε το 25%, ενώ αξίζει να επισημάνουμε τι από το 0 χλμ. έως και το 14 χλμ. έχουν σχεδόν ολοκληρωθεί οι ασφαλτοστρώσεις. Επιπλέον, η σήραγγα συνολικού μήκους 3 χλμ. που διαθέτει το τμήμα έχει ήδη διανοιχθεί κατά 2 χλμ., ενώ προχωρώντας σε μια επιμέρους ανάλυση της προόδου κατά ομάδες τεχνικών οι γέφυρες εμφανίζουν πρόοδο της τάξεως του 40% και τα οδοστρώματα 35,5%.

Αναλυτικές πληροφορίες αναφορικά με την πρόοδο των κατασκευαστικών εργασιών καθώς και μια πλήρη παρουσίαση των έργων μπορείτε να δείτε στην ενότητα βίντεο.